آشنایی با پلاستیک گلخانه با خاصیت ضد مه گرفتگی

آشنایی با پلاستیک گلخانه با خاصیت ضد مه گرفتگی

دسته بندی : بلاگ
1403-05-16

پوشش گلخانه‌ای، یکی از موارد ضروری برای صاحبان گلخانه است تا محصولات خود را در برابر عوامل خارجی و خطراتی که ممکن است محصول را تهدید کند حفاظت کنند. پوشش‌های گلخانه‌ای انواع مختلفی داشته که یکی از آن‌ها پلاستیک گلخانه‌ای است. خود پلاستیک گلخانه‌ای با توجه به افزودنی‌ها و مستربچ‌هایی که به آن اضافه می‌شود نیز در دسته‌های مختلفی تقسیم بندی شده و یک از انواع کاربردی آن، پلاستیک گلخانه‌ای آنتی فاگ است. این نوع از پلاستیک گلخانه‌ای برای جلوگیری از مه و شبنم در داخل محیط گلخانه استفاده شده و برای سلامت و پرورش گیاهان مفید است.

افزودنی آنتی فاگ چیست؟

افزودنی آنتی فاگ یا مستربچ آنتی فاگ، نوعی از افزودنی‌های پلیمری است که هنگام ساخت فیلم‌های پلاستیکی به آن اضافه می‌شود. مستربچ ضد مه می‌تواند با افزایش کشش سطحی فیلم‌های پلاستیکی مختلف مانند پوشش‌های بسته بندی یا نایلون‌های گلخانه‌ای، باعث شود تا قطرات آب به صورت جداگانه روی سطح فیلم تشکیل نشوند و در نتیجه در سطح پلاستیک مه تشکیل نشود. به بیان بهتر می‌توان گفت که این نوع از مستربچ، از ایجاد مه و تجمع قطرات آب بر روی سطح پلاستیک جلوگیری می‌کند.

افزودنی آنتی فاگ در پلاستیک گلخانه

یکی از مهم‌ترین کاربردهای افزودنی آنتی فاگ یا مستربچ ضد مه، در تولید نایلون‌های مخصوص پوشش گلخانه است. در گلخانه‌ها، اختلاف دمای داخل و بیرون معولا باعث ایجاد شبنم و تجمع قطرات آب بر روی سطح داخلی پلاستیک گلخانه‌ای می‌شود. این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی مانند کپک زدگی، تجمع آفات و در نهایت از بین رفتن گیاهان می‌شود. برای از بین بردن این مشکل، کارخانه‌های تولید پلاستیک گلخانه‌ای، به آن‌ها افزودنی آنتی فاگ یا مستربچ ضدمه اضافه می‌کنند. از این نوع پوشش گلخانه‌ای پلاستیکی می‌توان برای پرورش طیف وسیعی از محصولات از جمله سبزیجات، میوه‌ها و انواع گل و گیاه استفاده کرد.

مزایای استفاده از افزودنی آنتی فاگ در پلاستیک گلخانه

همان طور که اشاره شد، پلاستیک گلخانه آنتی فاگ از تجمع قطرات آب بر روی سطح پلاستیک گلخانه جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث کپک زدن گیاهان و تجمع حشرات و آفت‌های مختلف در محیط گلخانه شوند. با استفاده از افزودنی آنتی فاگ در پلاستیک گلخانه، این مشکلات از بین رفته و بازده گلخانه افزایش پیدا می‌کند. خرید نایلون گلخانه آنتی فاگ، به ویژه در مناطق مرطوب و شرجی، نه تنها یک هزینه اضافه نیست، بلکه می‌تواند در هزینه‌هایی مانند هزینه از بین بردن حشرات و آفات هم جلوگیری کند. گیاهانی که پوشش گلخانه‌ای ضد مه دارند، در کل به هزینه کمتری برای نگه داری نیاز خواهند داشت.

خرید پلاستیک گلخانه‌ای با خاصیت ضد مه گرفتگی

امکان این که مستربچ یا افزودنی‌های آنتی فاگ به مواد اولیه ساخت پلاستیک گلخانه اضافه شود وجود داشته و همین موضوع یکی از دلایل برتری پوشش گلخانه پلاستیکی نسبت به شیشه‌ای است. استفاده از این نایلون‌های آنتی فاگ می‌تواند خطراتی مانند کپک زدگی، آفت زدگی، رطوبت بیش از حد و در نتیجه فاسد شدن گیاهان را از بین ببرد. با وجود این که قیمت پلاستیک گلخانه‌ای آنتی فاگ بیشتر از پلاستیک گلخانه‌ای معمولی است، اما این محصول می‌تواند بسیاری از هزینه‌های نگه داری از محصولات گلخانه را کاهش داده و در نهایت محصول با کیفیت‌تری هم خواهید داشت. برای خرید بهترین نوع پلاستیک گلخانه با خاصیت ضد مه گرفتگی، همین امروز با کارشناسان احسان پلاستیک در تماس باشید.

برچسب ها :

نظرات کاربران