افزودنی آنتی ویروس

تاثیر افزودنی آنتی ویروس بر پلاستیک گلخانه

دسته بندی : بلاگ
1402-12-17

پلاستیک مورد استفاده برای پوشش گلخانه‌ها مانند سدی است که باید بتواند در برابر تمام عواملی که ممکن است حیات محصولات داخل گلخانه را به خطر بیندازند، مقاومت کند. از آنجایی که ویروس‌ها مهمترین عوامل خطر برای گلخانه‌ها هستند، استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه‌ها تا حد زیادی جلوی رشد و گسترش ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا را در محیط گلخانه می‌گیرد.

با توجه به اهمیت افزودنی آنتی ویروس در نایلون پوشش گلخانه‌ها، در این مطلب از احسان پلاستیک قصد داریم درباره مزایا و دلایل استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه‌ها صحبت کنیم، امیدواریم ما را تا پایان این مطلب همراهی بفرمایید.

افزودنی آنتی ویروس چیست؟

افزودنی آنتی ویروس نوعی افزودنی خاص است که به مواد پلیمری پایه پلاستیک اضافه می‌شود. این ماده دارای نوعی مکانیسم اثر خاص است که از رشد و تولید ویروس‌ها و میکروارگانیسم‌هایی که باعث آلودگی فضای گلخانه‌ها می‌شوند جلوگیری می‌کند.

نسبت افزودنی آنتی ویروس به مواد پایه بسته به نوع ماده اولیه و نوع افزودنی آنتی ویروس متفاوت است و معمولاً بین 10 تا 20 درصد می‌باشد. اضافه کردن افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه‌ها، زمانی بیشترین اثربخشی را دارد که با استفاده از فرمولاسیون دقیق صورت بگیرد و تاثیر سایر مواد افزودنی نیز بر آن لحاظ شود.

افزودنی آنتی ویروس در سطح سلولی به ویروس‌ها آسیب وارد می‌کند و مانع از رشد و تولید‌مثل آنها می‌شود. افزودنی آنتی ویروس علاوه بر کنترل ویروس‌ها در سطح سلولی، مانع از ورود طیف نوری مناسب جهت رشد حشرات و آفات به فضای گلخانه می‌شود و از این جهت نیز تاثیر زیادی بر کاهش هزینه‌های کنترل آفات در گلخانه‌ها دارد.

استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه‌ها به دلیل محیط گرم و مرطوب این مکان‌ها ضروری است. چرا که این محیط فضای مناسبی را برای رشد عوامل بیماری‌زا فراهم می‌کند. آسیب‌دیدگی، سیاه‌شدگی، شکستگی برگ گیاهان و کاهش کیفیت محصولات گلخانه‌ها؛ تنها برخی از نشانه‌های رشد و تکثیر سلول‌ها در فضای آنها هستند.

مزایای استفاده از افزودنی آنتی ویروس

ساخت گلخانه‌ها با پلاستیک‌هایی که توسط افزودنی آنتی ویروس عمل‌آوری شده‌اند مزایای فراوانی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • ممانعت از رشد و تکثیر آفت‌ها، حشرات، ویروس‌ها، میکروارگانیسم‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا
  • افزایش بازده محصولات گلخانه
  • کاهش هزینه دفع آفات در فضای گلخانه
  • کاهش رشد و تکثیر مخمرها، جلبک‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها
  • افزایش کیفیت محصولات تولیدی در فضای گلخانه
  • کاهش مصرف سموم و آفت کش‌ها
  • کاهش زمان و نیروی انسانی لازم برای مقابله با آفات.

علت استفاده از آنتی ویروس در نایلون گلخانه

در پلاستیک پوشش گلخانه‌ها باید حتماً در کنار سایر افزودنی‌ها، از افزودنی آنتی ویروس نیز استفاده شود. چون در غیر این صورت محیط گلخانه در برابر عوامل بیماری‌زا بسیار آسیب‌پذیر می‌شود و کوچکترین عوامل بیماری‌زا به سرعت تمام محیط گلخانه را آلوده می‌کنند.

در این صورت تولیدکننده متحمل ضرر فراوانی می‌شود. زیرا علاوه بر آسیب‌دیدگی تمام محصولات، باید هزینه زیادی را نیز صرف پاکسازی فضای گلخانه کند.

از طرف دیگر اضافه کردن افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه به دلیل کاهش تلفات، راندمان نیروی کار را نیز تا حد زیادی بالا می‌برد.

استفاده از افزودنی آنتی ویروس در پوشش گلخانه‌ها به رشد و تولید محصولات ارگانیک نیز کمک شایانی می‌کند. زیرا مصرف آفت کش‌ها و سوم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و به عبارت دیگر به افزایش کیفیت محصولات گلخانه‌ها و به طور غیرمستقیم به افزایش قیمت آنها نیز کمک می‌کند.

جمع‌بندی

تمام مزایایی که در اینجا برشمردیم، همگی تنها با استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه قابل دستیابی هستند. این در حالی است که هزینه نایلون گلخانه فرآوری شده با افزودنی آنتی ویروس، در مقایسه با هزینه‌های کنترل آفات در فضای گلخانه بسیار به صرفه‌تر است. برای تهیه نایلون گلخانه حاوی افزودنی آنتی ویروس با کیفیت و قیمت مناسب، کافی است به وب‌سایت احسان پلاستیک مراجعه فرمائید.

برچسب ها :

نظرات کاربران