نحوه ی نصب پلاستیک گلخانه

آشنایی با نحوه نصب پلاستیک گلخانه

دسته بندی : بلاگ
1402-04-30

گلخانه‌هایی که با پلاستیک مخصوص به درستی پوشش داده شده‌اند، فضای مناسبی برای کشت محصولات هستند. آن‌ها یک محیط کنترل شده برای پرورش گیاهان، محافظت از گیاهان در برابر شرایط آب و هوایی سخت و افزایش کیفیت محصولات را فراهم می‌کنند. بنابراین یکی از جنبه‌های مهم نگهداری گلخانه، انتخاب و نصب پلاستیک مناسب است. شما ابتدا باید پلاستیک گلخانه مناسب را پیدا کنید و سپس آن به درستی نصب کنید. در این مطلب به شما نحوه نصب پلاستیک گلخانه را توضیح می‌دهیم.

اهمیت نصب پلاستیک گلخانه

نحوه نصب صحیح نایلون گلخانه تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی گلخانه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مزایای نصب صحیح نصب پلاستیک گلخانه اشاره می‌کنیم:

  • حفظ محیط داخل گلخانه: نصب پلاستیک باعث حفظ محیط داخل گلخانه می‌شود. پلاستیک با فضایی مناسب بین پوشش و ساختار گلخانه از نفوذ باد و آب جلوگیری می‌کند و برای حفظ حرارت و رطوبت داخلی اساسی است.
  • کنترل دما و رطوبت: نصب پلاستیک باعث کنترل بهتر دما و رطوبت داخل گلخانه می‌شود. پلاستیک با خواص عایق حرارتی و نوری خود، تأثیر زیادی در حفظ دمای مناسب و کنترل نور و روشنایی داخل گلخانه دارد.
  • جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌ها: نصب پلاستیک، از ورود آفات، حشرات و بیماری‌ها به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند. این امر می‌تواند برای حفظ سلامت و بهداشت گیاهان بسیار مهم باشد.
  • محافظت در برابر شرایط آب و هوایی: نصب پلاستیک، گیاهان را در برابر شرایط آب و هوایی غیرمطلوب محافظت می‌کند. این امر می‌تواند در ایجاد یک محیط مستحکم و مطلوب برای رشد و توسعه گیاهان بسیار موثر باشد.
  • طول عمر بیشتر پلاستیک: صحیح نصب کردن پلاستیک گلخانه به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند. با نصب صحیح پلاستیک به درستی، از پوسیدگی و خرابی زودرس آن جلوگیری می‌شود و باعث افزایش عمر و استحکام گلخانه می‌شود.

وسائل مورد نیاز برای نصب پلاستیک گلخانه

برای نصب پلاستیک گلخانه به برخی وسایل مورد نیاز نیاز خواهید داشت. در ادامه به وسایل مهمی که برای نصب پلاستیک گلخانه استفاده می‌شوند را ذکر می‌کنیم:

  • نرده‌ها و بندها: برای تثبیت پلاستیک بر روی ساختار گلخانه، نرده‌ها و بندها مورد نیاز است. اینها معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته شده و برای تثبیت پلاستیک در نقاط مختلف استفاده می‌شوند.
  • کلمپ‌ها و قفل‌ها: کلمپ‌ها و قفل‌ها برای تثبیت پلاستیک به ساختار گلخانه استفاده می‌شوند. آنها به صورت محکم پلاستیک را در نقاط تعیین شده در ساختار قفل می‌کنند. اینها معمولاً از فلز یا پلاستیک قوی ساخته می‌شوند.
  • ابزارهای دستی: ابزارهایی مانند پیچ و مهره، دستگاه مهره‌ گذاری، چکش و سایر ابزارهای دستی نیاز است. این ابزارها برای اتصال قطعات ساختار گلخانه و نصب نرده‌ها و بندها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کانال‌های قفل و سیم فنری: برای تثبیت پلاستیک به ساختار گلخانه، کانال‌های قفل و سیم فنری استفاده می‌شود. کانال برای نگهداری پلاستیک در محل‌های مشخص و سیم فنری برای اتصال پلاستیک به قاب گلخانه استفاده می‌شوند.
  • ابزارهای برش و اندازه‌ گیری: برای برش پلاستیک به اندازه مورد نیاز و اندازه‌ گیری صحیح طول و عرض پلاستیک، ابزارهای برش مانند چاقوی خرطومی، قیچی، ابزارهای برش برقی و ابزارهای اندازه‌ گیری مانند متر لازم است.
  • دستکش و لوازم ایمنی: همواره استفاده از دستکش و لوازم ایمنی همچون عینک محافظ، ماسک و لباس مناسب مهم است تا در هنگام نصب پلاستیک و انجام کارهای مربوطه از آسیب‌های جسمی جلوگیری شود.

راهنمای گام به گام نصب پلاستیک گلخانه

باغبانان و کشاورزان باید توجه داشته باشند که روش‌های زیادی برای نصب پلاستیک گلخانه وجود دارند، اما شما باید بهترین روش را براساس منابعی که در اختیار دارید، پیدا کنید. با این حال، ما مراحل نصب پلاستیک گلخانه را در ادامه توضیح می‌دهیم:

انتخاب پلاستیک مناسب

قبل از خرید پلاستیک، قاب گلخانه خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که ابعاد مناسب را انتخاب کرده‌اید. به خاطر داشته باشید که روش نصب شما تعیین می‌کند که پلاستیک گلخانه شما چقدر می‌تواند ضخیم باشد. احتمالاً ضخامت 10 میلی متر مناسب خواهد بود.

آماده کردن قاب گلخانه

گلخانه شما باید تمیز و عاری از زباله باشد. اگر وجود لبه تیز می‌تواند گلخانه شما را به خطر بیندازد، باید آن را با سوهان صاف کنید، زیرا باعث پاره شدن پلاستیک می‌شود. همچنین مهم است که از استحکام قاب مطمئن شوید.

پوشاند قاب با پلاستیک گلخانه

بسته به منابع شما، بلند کردن پلاستیک گلخانه روی قاب می‌تواند پر زحمت‌ترین جنبه فرآیند نصب باشد. شما باید پلاستیک را بلند کنید و آن را روی قاب قرار دهید. سپس باید پلاستیک را در یک راستا به طور موازی در دو طرف پهن کنید. شاید در این وضعیت حتی باید در برابر شرایط آب و هوایی (باد زیاد) مبارزه کنید. در ادامه چند پیشنهاد داریم:

  • پلاستیک گلخانه خود را در روزی با باد کم یا بدون باد نصب کنید، زیرا باد می‌تواند نصب پلاستیک گلخانه را برای شما دشوار کند.
  • نصب گلخانه با کمک چند نفر آسان‌تر است. تعداد افراد بیشتر به این معناست که هنگام بلند کردن و پوشاندن قاب سریع‌تر، دقیق‌تر و راحت‌تر خواهد بود.
  • یکی از روش‌های بلند کردن پوشش پلاستیکی این است که دو نفر گوشه‌های ملحفه را گرفته و آن را با استفاده از نردبان باز کنند.
  • روش دیگر شامل تا کردن انتهای پلاستیک، محکم کردن آن با طناب و کشیدن آن روی گلخانه است. طناب عاملی برای کشیدن پلاستیک به طرف دیگر عمل می‌کند.

محکم کردن پلاستیک در قاب

راه‌های مختلفی برای محکم کردن پلاستیک روی قاب وجود دارند. یکی از این راه‌ها استفاده از منگنه‌ها و تخته‌های چوبی است، اگرچه ما آن را توصیه نمی‌کنیم، زیرا ورق را سوراخ می‌کند و استفاده مجدد یا تعویض پلاستیک گلخانه را دشوار خواهد کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌ها استفاده از کانال‌های قفل و سیم فنری است.

با محکم کردن ورق در انتهای قله گلخانه شروع کنید تا بتوان پلاستیک را از اطراف به خوبی کشید. سپس پلاستیک را بکشید تا محکم شود، از یک انتهای گلخانه شروع کنید و پلاستیک را با تکان دادن سیم فنری در کانال قفل به قاب بچسبانید. برای داشتن یک ظاهر زیبا و تمیز، مواد اضافی پلاستیک را کوتاه کنید.

کلام آخر

با انتخاب درست نایلون گلخانه و نصب اصولی آن می‌توانید از محصولات گیاهی خود به خوبی مراقبت کنید. نصب باید با دقت انجام شود تا در اثر باد، باران، طوفان یا هر اتفاق دیگری، به راحتی از محل خود خارج نشود. پس مهم است همه موارد از جمله کیفیت پلاستیک گلخانه، کیفیت نصب قاب و نصب پلاستیک را به درستی انجام دهید. اگر هم نصب پلاستیک برای شما دشوار بود، از متخصصان این حوزه برای نصب کمک بگیرید.

برچسب ها :

نظرات کاربران